Marketing dzieli się na różne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak również wiele innych, niemniej jednak statystyki uwypuklają wyraźnie, że na ludzi najporządniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie jedynie – wchodzi w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta albo wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Projekt graficzny znaku
Ta tradycyjna reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, naturalnie przypuszczalnego klienta są bardzo przeróżne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz bardzo odpowiednio wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a wobec tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.